Äntligen fint väder!



Åh, idag skiner solen och det är verkligen som svensk sommar ute. Fast kineserna påstår att detta är vår.
Tror vi har lite olika uppfattning av världen ibland.



Hur som helst är det blå himmel och ca 25grader varmt. Men jag tror att jag får undvika solen några dagar till, tills min bränna lagt sig lite. Eller i alla fall skaffa mig en kräm med rätt högg solskyddsfaktor...



Idag på lunchen var jag och Wenjin till postkontoret för att leta vykort. Det fanns inga, har inte hittat några alls i hela stan. Så jag får nog snart gå och framkalla lite bilder och skicka iväg istället, man kan ju inte frångå traditioner även om de flesta av mina nära och kära förmodligen håller sig rätt uppdaterade om mig här på bloggen.

På fredag var det tänkt att vi skulle åka till Three gorges dam, alltså De tre ravinernas damm. Men det verkar som att det blir imorgon istället. Är inte bestämt än till 100%...

Ska ta mig lite tid ikväll och berätta lite mer om dammen. Kan ju redan nu säga att den är "ganska så stor".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0