Borlänge kulturvecka i Wuhan



Igår var jag på invigningen för Borlänge-Wuhan kulturvecka. Representanter ifrån biblioteket, skolan, peace and love med flera är här för att visa hur Borlänge jobbar och erbjuder för kultur.


I söndags var vi till en skräddare i Wuchang, som Anna har sytt upp kläder hos tidigare. Jag beställde faktiskt två kostymer och den gjorde även Elisabet, men eftersom hon åkte hem tidigt i morse så var de tvugna att fixa iordning hennes kostym snabbt. Så igår kväll kl18 åkte vi dit för att hon skulle få prova och hämta dem.

De var skitsnygga förutom att armarna var alldeless för korta! Så kineserna försökte säga att de kunde lägga ner dem, men fanns inte tillräckligt med tyg för att armarna skulle blir rätt längd. Så de fick helt enkelt ta bort dem och byta ut dem mot nya ärmar. Så vi fick vänta 1½ timme och sen var det klart!


Vad tycker ni om min nya kavaj? haha! Det hängde där i butiken och jag vara bara tvungen att prova! Den kanske vore något för Larz-Kristerz?!

Jag har beställt en grå och en svart, i samma modell, så jag passade även på att prova min ena kavaj som var klar. Min armar var inte för korta. Men mina byxor var stora så att jag skulle kunna har spelat fotboll i dem. Så dem får de korrigera tills på fredag när allt ska vara klart för nästa provning och förhoppningsvis utan behov av korrigering!


Såhär ser min svarta kostym ut hittills. Benen är lite för vida, vill ha raka ben och inte utsvängda, sen var armarna också lite för pösiga. Men i ryggen och längden på kavajen och armarna var bra. Det fanns inte knappar än dock, så det är därför jag håller igen den med handen, så blir väl kanske inte perfekt då.

Den gråa tror jag kommer bli ännu snyggare, för det tyger är i av mycket högre kvalité, var ett av de finaste tygerna de hade... eller dyrt och dyrt...

Så dagens fråga; vad tror ni två skräddarsydda kostymer kostar?  (ni kan gissa i svenska kronor)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0