Elin+sol=tomat



God morgon! eller God eftermiddag om jag ska gå efter min tid.


Idag är det röd dag pga att det igår elelr under helgen var den kinesiskamotsvarigheten till vårt Alla helgona helg. Så på förmiddagen packade jag en liten påse med frukt, vattenflaska, en ny bok som jag lånat av Ylva, mina nya solglasögon och en sjal att sitta på och begav mig mot parken.

Var fler som var lockade av det fina vädret för det var minst lika mycket folk som det brukar. Men jag var där för att sola och få lite färg och det var där för att göra allt annat än sola och till det yttersta undvika få färg..



På vägen till parken hittade jag på en ny liten busig kompis. Så pratade med denna lilla killen rätt länge...
Kan inte ha varit med än 9 eller 10 veckor, liten och kaxig precis som de ska vara!




I Kina är det ju så fint att vara vit, och tjejerna vill absolut inte få någon bränna. Tror ni mina fötter passar bra in här?
Jag upptäckte idag i alla fall att så mycket vitare än så där går det inte att bli, jag ger ordet likblek en ny betydelse!

Till min stora lycka köpte jag en glass! Jag som längtat efter det flera dagar nu..


Ser nu på kortet att jag fått lite färg... Men det är ingen ting mot vad jag såg när jag kom hem. Trodde inte att jag skulle få så mycket färg eftersom jag inte var där så jätte länge och att det var inte klart solsken utan rätt disigt.  Men om ajg slår ihop färgen på mina fötter och färgen på mina axlar, så kan jag nog liknas med danska flaggan!


Där fick jag, jag som brukar idiotförklara alla som ligger och pressar i solen och sen bränner sig och sen undra varför de aldrig lär sig! Men blev att se ännu rödare på bilden än vad jag är (hoppas jag)..

Ikväll blir det middag med Anna som kommit tillbaka från Beijing tillsammans med en delegation från Borlänge Energi som är här på studiebesök.

Ciao Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0