Jobb eller inte, snart avgörs det...



På förmiddagen samma dag som jag åkte hit till Wuhan så var jag på intervju för ett jobb jag sökt. Det är ett 1-årigt vikariat som verksamhetsledare på NLE, Studenternas Näringslivenhet.

Sen dess har jag pendlat mellan hopp och förtvivlan i mina "gissningar" om hur det går. Vi var 4 som blev kallade till intervju. Sen skulle det decimeras ner till två kandidater och sen slutligen en, "den lycklige vinnaren".

Denna vecka skall jag förhoppningsvis få besked hur det gått. Och jag måste erkänna att mina tankar drar rätt mycket åt denna fråga just nu. Jag vill verkligen ha detta, jag tror det vore kanon skoj och jag har setat och spånat på lite idéer på vad man skulle kunna hitta på. Men samtidigt känns det som, varför skulle just jag få det?

Många av arbetsuppgifterna handlar om att vara en länk mellan studenterna och näringslivet i Borlänge och Falun. Samt hjälpa studenter med deras xjobb, arrangera olika aktiviteter, bland annat Propellern som är Högskolans Dalarnas arbetsmarknadsdag. Jag har redan kommit på några riktigt intressanta föreläsare som man skulle kunna erbjuda under Propellern. Men det gäller ju att jag får jobbet för att jag ska kunna genomföra det.


Jag vill liksom inte ropa hej innan jag fått beskedet. Men jag vill samtidigt (om jag får jobbet) vara förberedd så att jag kan visa direkt under första tiden att jag har lite idéer och kan bidra med något!

Självklart har jag sökt andra jobb också, men ansökningstiden har inte gått ut för dessa ännu. Så jag kan nog räkna med att besked ifrån dem dröjjer.  


Så håll tummarna för mig nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0