Kareokee...



Igår kväll blev jag övertalad att vi "måste" gå på kareokee innan jag åker hem. Och eftersom jag har fullt upp alla resterande kvällar så var det enda alternativet att ta det igår kväll. Miao hade sett ut ett ställe som vi skulle gå till. Det kostade 39rmb (45kr), lite dyrt med kinesiska mått men det ingick tydligen mat, så han tyckte vi skulle gå dit.

När vi kom dit trodde jag dock att vi hamnat på något lyx hotell modell värre. Det var blankpolerat kakel från golv till tak, stor buffé med varmrätter, efterrätter, dryck med mera. Jag kan ju säga att jag hade förväntat mig något helt annat
Såg framför mig en skabbig bar med en dammig liten TV och en skum stämning. Men här var det lyx, uppassning av alla betjänter och minst sagt speciellt.


Harun, jag Ylva och Miao

Men någon sångröst får jag nog aldrig, jag kan nog knappt sjunga "Bä bä vita lam" utan att någon gör en konstig min. Eller så gör de som Stoffe, och höjer ljudet på steroen så att jag överröstas av musiken.




Efter våran "skönsång" så blev det en öl på Soho...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0