Lite mer om gårdagen..


Nu kan jag äntligen ladda upp lite bilder ifrån gårdagen.

Vi började med lunch på en Sihuan restaurang, jätte god mat men STARKT (som vanligt). Vet inte varför, men varje gång man blir bjuden på en finar lunch eller middag så är det sihuan-mat som gäller. Antar att det är lite modde nu, ungefär som italienskmat har varit hos oss.


Wenjin, Sherry, Jonathan, Anna och jag.


I alla fall så var detta en av rätterna. Och för alla er som undrar, ja(!) allt det röda är torkade chillifrukter. Och sen fick man greja runt och leta efter någon lite kycklingbit eller jordnöt.

Om man är rädd för att få bedövningssprutan hos tandläkaren så är detta en kanon bra lösning. Ta några tuggor, känn tårarna och svetten komma och sen känner man helt plötsligt ingenting. Perfekt, sen är det bara för tandläkaren att börja borra!

Efter lunchen åkte jag, Sherry och Wenjin till skräddaren. Tidigare har jag bara varit i själv butiken men förrra gången tyckte de nog att jag klagar så mycket att jag fick följa med till baksidan av kvarteret och in till själva skräddaren. Han verkade förstå mycket bättre vad ajg menade och igår var byxorna precis så som jag ville ha dem.

Fast jag vet inte om jag skulle våga gå i i ett sånt där hus så många mer gånger. Trägolvet på övervåningen där vi var hade med glipor så man såg ner till bottenvåningen, hela trappen gungade när man gick upp (inget räcke), balkarna var helt murkna, allt fix och bruk hade lossnat från väggarna. Men men, taket verkade ju inte läcka i alla fall.

Hade faktiskt nästan förväntat mig att komma in i en sal med unga kvinnor sittande vid symaskiner i långa rader. Men det slapp jag lyckligtvis. Det var mycket mer likt en sy-ateljé än jag väntat mig även om det var slitet och det var bara herrar där. Han som hade hand om mig uppfyllde min typiska bild av en skräddare. Måttband runt halsen, nålar i mungipan och krit-penna bakom örat.

Vågade tyvärr inte ta någon bild där inne, ångrar mig  lite faktiskt. Men det blev i alla fall två bilder på utsidan av huset.




Fint va? Undra om hyran är hög?



Här är gränden som ledde tillbaka till själv butiken




Idag blir det massa plugg, innan jag somnade igår gjorde jag en lång lista över vad som måste vara klart idag, vad som borde vara klart idag och vad som skall göras under resten av veckan. Är rätt skönt när man kan sätta sina egna deadlines, den enda deadline jag egentligen har är att allt ska vara klart till 20/5, och visst kan jag skjuta upp en massa. Men har faktiskt varit rätt duktig hittills och hållt mina egna delmål. Vill inte stressa ihjäl när jag kommer hem. Men tror nog att även jag håller min planering så kommer det bli en hel del att göra när jag kommer hem.

Kän inte riktigt förstå och vill inte riktigt acceptera att det bara är en vecka kvar här nu. Men jag hoppas att helgen blir riktigt rolig, då är det Central China Expo som gäller! Sen under denna vecka ska jag hinna med ett studiebesök på Wuhan racing club, deras galoppbanan som tydligen skall vara riktigt fin.

kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0