Mera bilder ifrån utflykten...


Sådär, nu kommer lite fler bilder ifrån utflykten. Satt på Starbucks vid förra inlägget och uppkopplingen krånglade bara.
Men nu är jag hemma efter att ha varit på Akrobatik show och Café Brussels. Varje dag påvägen till jobbet har jag gått förbi ett hus som skiljer sig ifrån de andra, det ligger in på en innergård, hög mur runt och fina bilar utanför. Har alltid undrat vad Café Brussels varit för något. Idag gick jag och Ylva in, och vi upptäckte att vi inte alls är nästan ensama västerlänningar här i Wuhan. Det var här inne alla höll till!

Här kommer i alla fall bilderna...


Båtarna ser inte så stora ut för ens man inser att det är lastade med X-antal lastbilar!


Naturen runt floden var otroligt fin, det skiftade mellan branta klippor, vattenfall och "lummiga" (stavas det så?) dalar?


Elizabeth, jag, Harun, en liten flicka och Miao.
Den lilla flicka tyckte nog det var roligt med västerlänningar. Eller vissrligen så kollar alla på oss, men barn ärr väl inte lika hämnade och mer nyfikna. Så hon busade och pratade med oss. Miao fick vara tolk. Vi körde Sten, sax och påse bland annat.


Ett sånt här litet hus kanske man skulle ha i uppe i bergen med utsikt över floden...






Ett tempel som låg vi kajen där vår båt la till.


Och så kom vi äntligen till dammen. Lite info om dammen har ni fått tidigare, så det tänker jag hoppa över nu.
Men kan ju säga att det ni ser nu är 2335meter brett och totalt sträcker sig dammen 60mil (!!!) bort.





Eftersom Yangtze floden är en av Kinas absolut viktigaste transport väg så måste det självklart finnas slussar tillräckligt stora för att kunna ta de enorma transportbåtarna som går på floden. Slussen är en "trappa" (säger man så?) i 6 nivåer, och varje "fack"/avdelning kan ta lätt ta en finnlandsfärja, om inte två!


Nu ska jag ta och hoppa i säng. Är lite små förkyld och gnällig fortfarande så nu äter jag torkad ingefära som en dåre!

kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0