Shopping!



Hej hej..


Idag vid 10.30 kom Amigo förbi där jag bor och vi började dagen med att ta en promenad i parken som går längs floden.
Jag är faktiskt lite sugen på att köpa en sån där drake som liknar en riktig fågel. Vet inte när jag ska flyga den, men den största kostade 25kr och den minsta kostade 12kr...

Det har varit betydligt mycket bättre väder idag än igår, så när vi gick i parken var man nästan sugen på att ha linne, ett par solglasögon och en stor glass!!! Men fick nöja mig med att kisa mot solen och drömma om glassen..


Jag och Amigo, det var "något" ljust när jag tog bilden så därför jag ser ut att ha lika smala ögon som en Kines, jag håller alltså inte på att förvandlas till en!


Här är mina nya söta örhängen. Allt som allt så blev det dessa, ett par solglasögon, en super fin tunika och några nagellack. Och har gjort slut på ca 160kr, inklusive lunch! Haha, lite skillnad mot en hel dag på Kupolen...


Här är min söta tunika, upptäckte dock att det inte är så lätt att ta bild på sig själv i en spegel.
Helt otroligt att jag hittade något som var i min storlek här bland alla mini-tjejer som har midjor som jag har lår, eller snareare vader!

Idag är pappa på auktion i Budhuset på uppdrag från mig. Har ju letat länge och väl efter en kommod/pottskåp/lavoir (lavoar?) till badrummet nere i stugan. Har redan en kommod som nattduksbord, den köpte jag i somras och målade självklart den blank pianosvart. Har länge varit fundersam på om jag skulle ta den och ha i badrummet. Men gillar den som nattduksbord. Men igår kollade jag på Dalarnasauktionsbyrås hemsida och i katalogen för dagens auktion och bingo! En nästan likadan, lika ful som min var när jag köpt den. Så nu har jag smsat pappa och skickat dit honom som inköpare! Tur jag har "lilla" pappa för jag tror inte Stoffe vore lika sugen på att åka på auktion med shoppingorder!


Såhär "vacker" är den nu. Sen ska jag måla och fixa andra knoppar och såga. Skivan är bara fejk "marmorerad", så den blir också svart. Sen ska jag ha ett kineiskt handfat (om jag hittar något här i Kina, se bild nedan) och det blir som en skål som står ovan på. Så måste självklart såga hål i skivan för avloppet och blandaren och leda ner allt genom skåpet och antingen bara göra om lådan så att den ej går att öppna eller så ska jag korta den, så att den bara blir ca 15cm djup. Kan vara bra att ha allt mitt skrot i. Om den lilla hyllan blir kvar eller återstår att se, men den lever nog rätt farligt antar jag. 


Sånt här handfat har jag tänkt att på något sätt få med mig hem till Sverige, får man plats med det i handbagaget? Dock skall det inte vara blått utan helst svart-vitt eller med röda detaljer. Såg flera kanon fina såna här på restaurangen vi blev bjudna till av rektorn förra veckan, skulle ha tagit ett kort, men nu fick jag leta på google efter en bild istället. 
Sen får man alltså har en blandare som är lite högre än våra normala badrumsblandare som sitter på handfatet normalt.
 
Typ en sån här hade jag tänkte mig...



Oj, stackars er som skall läsa detta. Jag hoppar från shopping till badrum.... Aja, det får ni helt enkelt stå ut med, eller så är ni kanske rentav vana sen tidigare!

  
kram kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0