Sista vecka = mycket att hinna med


Vid denna tiden om exakt en vecka har jag precis klivit på planet från Beijing till Stockholm och har ca 10timmars flygresa framför mig. Jag har med andra ord idag varit borta 5 veckor, men det känns ju som att jag precis kom hit? Jag börjar starkt misstänka att någon av fifflat med dagarna och tagit bort 3 veckor eller så har jag legat i koma och missat massor av tid här.

Hur som helst är detta sista vecka här och det är massor av saker som skall hinnas med. Såhär ser min vecka ut:

Tisdag: 8.00-15.30 plugg (fortsätta med uppsatsen) på kontoret, därefter träffa Ylva

Onsdag: På kontoret hela dagen. Hoppas på svar från de jag skickat mina intervju frågor till, måste snart ha dem. Har
                          redan tjuvstartat på analysen och dragit upp lite riktlinjer, men behöver de sista svaren också. Sen måste 
                          jag förbereda ett föredrag jag ska hålla på Central China Expo. Vet inte riktigt vad jag har gett mig inpå,
                          men får hålla tummarna att det blir bra.

Torsdag:
8.00-14.20 plugg på kontoret, 
                 14.20 taxi mot Wuhan horse racing club, har blivit ditbjuden för att träffa en representant från styrelsen och kolla
                           på anläggningen Ska tydligen vara en väldigt fin och nybyggd galoppbana. Så vi får väl se..

Fredag: 8.00-17.30 på kontoret, måste hinna med väldigt mycket då det blir sista riktiga dagen på kontoret. Om jag inte
                           har  fått alla intervjusvar tills dess måste jag nog tyvärr gå vidare. Analysen skall vara påbörjad på allvar.
              Kvällen: Måste packa klart stor resväskan och städa ur mitt rum eftersom jag blir borta i helgen. Hoppas allt får
                          plats och inte väger för mycket. Har ju trots allt ett handfat som väger en hel del..

Lördag- Måndag: Tid?? Tåg mot Hufie och Central China Expo. Där blir jag kvar till måndag lunch och tar sen tåget hem
                          mot Wuhan för att umgås lite med Ylva, Harun och Miao innan jag åker hem. Ska även packa det sista om
                          jag inte hunnit klart.



Vet inte om jag har berättat om Central China Expo. Det är i alla fall en väldigt stor mässa för att promota handeln i de 6 provinserna som  ligger innanför kustprovinserna. Tidigare har ju majoriteten av all produktion och handel varit lokaliserad till kustregionen. Men pga överetablering med mera så vill man få mer investeringar gjorde i inlandet.

Under mässan kommer bland annat Wuhan commerce bureau hålla i ett av seminariumerna. Och jag har blivit tillfrågad om jag kunde tänka mig prata under deras seminarium (en kort kort stund bara). Jag sa ja innan jag insåg vad jag gav mig in på. Men får väl se det som en erfarenhet. Ska i alla fall prata om "independent innovations och region economy" eller jag tänker prata om hur man kan få en idé till verklighet i Sverige, bland annat genom hjälp från organisationer i Sverige. Har ju ingen super koll på det hela, så har  mailat runt lite för att få hjälp. Så nu hoppas jag på svar ifrån dem för annars sitter jag lite i klistret, eller så får jag leta på nätet efter vad det finns för hjälp att tillgå.

Måste i alla fall ha mitt manus förberett senast torsdag för att kunna ge det till den som skall tolka till kinesiska åt mig. Kan vara könt med tolk för då får man lite pauser och hon kommer ju följa det jag skrivit innan, ifall att jag  skulle säga något fel i ren nervositet där uppe på scen.



Nej nu ska jag plugga vidare. Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0