Växlande väder



Nyss sken solen här, nu regnar det (igen!!)). Jag hade tänkt att måla staket idag med vette tusan hur det går om staketet är blött..

På onsdag är det auktion nere i Idre by, så då kommer Ulrika upp. Vi ska nog ha picknick i gräset och göra lite onödiga inköp (precis sånt där som Stoffe total hatar men jag älskar!). 

Ulrika är en mycket kär gammal vän, under låg- och mellanstadiet var vi nästan oskiljaktiga, men sen började vi olika högstadium och tappade tyvärr kontakten. Sen när avslutningsbalen för gymnasiet var till ändå träffades vi på parkeringen innan vi skulle åka hem och det var "samma gamla Ullis" (förlåt Ulrika, jag vet att du bara är 6månader äldre än mig).

Hursom helst så har Ulrikas mormor och morfar stuga i Mörkret, ca 2 mil söder om Idre och hon är där denna vecka. Så det passade perfekt att mötas upp i Idre för lite auktionsfynd och sen följer hon med till Fjällvillan (vår stuga heter så) för lite grillning och god dryck. Sen på torsdagen ska vi till hennes stuga och äta kolbotten (SUPER GOTT) och sen ska vi nog gå upp till Njupeskär, Sverige längsta vattenfall. Det är otroligt fin natur där så givetvis så följer kameran med mig.

Jag och stoffe gick det svängen för något år sedan och då tog jag dessa bilder:
(Den nedersta är min favorit)











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0