Snor, blod och gnäll...


Igår morse var det dags för min näsoperation som jag väntat på ganska länge.. Ingen skönhetsoperation utan en operation för "att öka funktionen", eller som Stoffe säger "porta toppen lite och öka flödet". Eftersom jag tydligen har en rätt smal näsa och dessutom fått några smällar på den när ajg varit midre och fallit av nån häst så kunde jag knappt andas i den. Så nu skulle det fixas....

Det finns två alternativ och det var tänkt att jag skulle göra det lättare eller mindre ingreppet, som innebar att de skulle bränna med laser för att skapa ärvävnad så att jag inte kunde bli svullen och täppt i näsan. Men sen när kirurgen kollade i min näsa innan operationen konstaterade han att jag inte var svullen, utan hade brosk och ben som täppte till.
Vilket ledde till att det fick byta metod, proppa i mig massa smärtstillande (som jag inte hade behövt på samma sätt om de gjorde den mindre varianten). Vanligtvis blir man sövd när man göra den "större" varianten men nu det var försent...

Så med massa bedövning, men vaken, så bröt, bände, hamrade och bankade de bort ben och brosk. Gissa som det knakade och knastrade! Hade rejält ont igår eftermiddag, mest pga att de fyllt upp min näsa med gigantiskt bomulls rullar som var ca 8cm, med andra ord gick de nästan in till hjärnan (kändes så iaf).

Idag är rullarna urtagna och nu är det bara värk/huvudvärk och en jäkla massa näsblod. Men läker väl snart får jag hoppas. Får se det som åderlåtning, det ska väl vara hälsosamt?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0