Badminton med mera...

24e mars , kl.16.00


Idag har jag och Anna spelat badminton på lunchen. Var riktigt roligt och det visar sig väl imorgon om man har någon träningsvärk eller inte. Ganska skönt att spela med Anna i alla fall så man inte fick någon Kines, badminton är väl nästan deras landsport?!


Igår kväll hade jag och Ylva en riktig hemmakväll. Vi gjorde mat hemma och såg klart på Benjamin Button, vi såg halva filmen kvällen innan och resten igår. Alla säger att den är så sorglig, men vet inte om jag håller med. Den var ok, men lång. Hade nog inte orkat se den i ett sträck.


Vet inte om jag har sådär super mycket att berätta, uppsatsen rullar på och inga hinder än så länge. Har fått fart på Internet i lägenheten, hyresvärden och en från Internetleverantören kom och fixade det. Var tydligen något krångel med den servern vi ska koppla upp mot.


Satt in lite pengar på mitt Skype konto idag. Så ringde pappa 07.40, han lät lite chockad när han hörde att det var jag. Sen ringde jag mamma en sväng, hon hörde inte att det var jag, för ens jag sa Elin, det är Elin, ELIN!!.

Var tydligen dåligt ljud så det var eko på allt jag sa. Så får nog skaffa ett riktigt headset, nu använde jag högtalarna och den inbyggda mikrofonen på datorn.

Jäkligt smidigt i alla fall, kostar 3.95euro per månad och då får jag ringa obegränsat till ett land (valde Sverige, såklart) och sen kostar det 0.16 euro per minut till Frankrike.


Enda som är tråkigt är att Stoffe jobbar till 16.30 (svensk tid) varje dag, vilket innebär att klockan är halv tolv här på kvällen om jag ska chatta eller prata med honom. Så vi får väl passa på under helgerna istället.


Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0