Blondinbella á la Kina

24e mars klockan 23.15


Ja, nån gång ska ju vara den första för allt. Idag på kvällningen handlade jag och Anna lite mat. Anna visade mig och Ylva hur man lagar lite äkta Kina-mat hemma i vår lägenhet. Vi hade även bjudit dit Li Pan, en kille som är inneboende hos Anna och sen kom även Wang, en kinesisk tjej.


Maten blev kanon god och vi hade även köpt en flaska kinesiskt rödvin för ca 30kr, det smakade helt okej faktiskt. Efter ett halvt glas började Li Pan känna sig lite berusad och ville inte dricka mer, blev egentligen inte så mycket mer för oss andra heller, det var inte någon super höjdare. Men det är inte kvällens händelse.


Jag har tidigare nämnt att jag skulle vilja klippa mig, toppa lite och få håret lite fräschare. Så De andra hakade på och vi fick en impuls klockan 20.00 att vi skulle gå ut och klippa oss.


Wang är tydligen lite intresserad av en kille som har en frisörsalong så vi gick dit. Vi förklarade att Anna och jag ville klippa oss och Ylva ville bara få hår-massage och lite styling.



Från vänster: Wang och Li Pan

Efter drygt 2 timmar var vi klara. Först tvättade en liten kille håret på mig, det var schamponering, hårbotten-massage, nack och axel massage, klippning, föning (heter det så) och styling. Jag ville inte ha mitt hår uppklippt eftersom det blir så frizzigt då, så när han började göra det blev jag lite orlig och kallade in Wang. Frisören såg lite ledsen ut att jag inte litade på honom eftersom jag noga påpekat det när jag satt mig i stolen. Så när han frågade hur jag ville ha det stylat så sa jag att han fick välja och göra som han själv ville. Då blev han glad!



Såhär ser det ut när man blir shamponerad, fick ligga i någon form av tandläkar/frisör-stol, myckeet skönare än de vanliga!

Så hur blir man nu att se ut om man som enda blondin i en tio miljoners stad går till frisören?

Jo, man får Pamela Andersson/Victoria Silvstedt/Blondinbella-frisyr med MYCKET volym och lite lockar. Ni vet säkert vad jag menar.



Hur många som helst av de andra frisörerna och de som tvättade håren var fram och kände på mitt hår och fler tog lockar som min frisör klippt av. Han klippte faktiskt ganska mycket, ca 5cm men det behövdes nog för mitt hår av ritkigt slitet!
Min frisör kunde lite halvstapplig engelska, så vi pratade ganska mycket. Vi diskuterade alltifrån Hollywood filmer  till engelsk fotboll (jag som har noll koll), men visst spelade Freddie Ljungberg i Arsenal?
Försökte i alla fall promota lite svenska fotbollsspelare!



Jag och Wang, känner mig nu som att jag ska ut på värsta festen, undra om han vet att jag bara skulle gå hem och lägga mig?


Ylva, Anna och jag = de tre svenska flickorna! Ungefär som de tre muskutörerna kanske?


Det underbara med Kina är i alla fall att man kan få värsta ompysslingen, massagen och nya frisyren för under 30kr!

Nu ska jag hoppa i säng och sova gott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0