Första dagen på kontoret...


19/3, på kontoret hos Wuhan Commerce Bureau, kl. 11.00 (lokal tid)

  

Hej hej!


Nu är på på kontoret och har hälsat på lite folk. Alla är jätte trevliga och väldigt hjälpsamma. Idag ska jag mest försöka komma i ordning och imorgon börjar det riktiga plugget.



Här har ni Wuhans innerstad. Wuhan består egentlgien av tre städer som växt ihop. Vi bor i den delen som heter Hankou. Den röda pricken är där jag bor och den blåa är där kontoret ligger. Så väldigt nära. Tog max 3 minuter att gå hit imorse.

Som ni ser ligger floden väldigt närar och runt den finns det tydligen en jätte fin park som jag och Ylva ska kolla runt lite i ikväll.

Min säng var dock ingen höjdare, helt öm i sidorna och gick till slut ut och la mig på soffan inatt. Man är väl inte helt inne i tidszonen så somnade vid nio men när jag vaknade igen vid 12 eller 01, sen var det nästan omöjligt att somna om, men lyckades till slut och sov rätt OK sen.


Lägenheten är jätte fin och kanske dags att ni får se lite bilder ifrån den. Lite info; jag och Ylva delar på en trea, på 80m2. Den ligger på 28e våningen (totalt 31 våningar i huset). Utanför ytterdörren står det vakter och sen fler vakter vid ingången till vårt område.



Vårt vardagsrum, med balkong.




Såhär ser det ut strax utanför rummet, man måste ha kort för att åka i hissarna och i korridorerna är det säkerhets kameror.

Så kan ju hoppas att det är tryggt i alla fall ;)

kram kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0