Kafei, coffee eller helt enkelt kaffe!


Intervjun med Amigo gick bra, väldigt utförliga och nogranna svar. Så nu ska jag sätta mig ner och sammanfatta den.

Mitt emot mitt kontor ligger det ett litet ställe där det står Magic coffee, har länge varit sugen på att prova och idag efter lunchen var jag såg kaffe sugen. har bara druckit en enda kopp sen jag kom hit och det var hemma hos Anna.



Jätte gulligt ställe, fick fråga en av de andra kunderna om de kunde engelska så att jag kunde beställa. En stor svart Mocha att ta med till kontoret. Problemet var bara att de hade inte "take away", so ajg fick låna en kopp och får sppringa tillbaka med den sen när jag går heem från kontoret. Men gud så gott!!!! Fast det kostade lika mycket som en lunch här typ, 18yuan. Men det var värt det...


Fin meny va? Kolla de alternativen längst ner till vänster. "Odd concentrated coffee" det är alltså Espresso.



Sitter här nu med min kopp och en pepparkaka. Har med mig två paket pepparkakor från Sverige för kineserna älskar tydligen dem, upptäckte även själv att pepparkakor är jäkligt gott, speciellt till kaffe!


 



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0