Waigouren, mitt nya namn???


Idag på eftermiddag tittade solen fram lite så jag gick ut med kameran för att plåta lite. Har inte haft nån större motivation att ta nå bilder här hittills. Och de bilder jag tagit har jag inte varit nå nöjd med...

Det är ganska roligt att vara ute och gå här, hela tiden hör man någon som säger Wai gou ren(!!!!). Oftast små barn, men även vuxna. Det betyder nämligen "utlänning" och det är väl inte jätte svårt att gissa att det är mig de menar.





Jag vet inte om det är alla telefonkablar med mera som går från hus till hus, de skitiga fasaderna eller kanske helt enkelt den kolonial inspirerade arkitekturen som får mig att tänka på Zanzibar...






Läste precis lite om Kina på aftonbladets hemsida, allt kanske inte är så underbart i Kina  trots allt...
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4766307.ab

kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0