Allergisk eller?



Vet inte om jag blivit allergisk "på gamla dar", är i alla fall hel tät i näsan och  snorig på samma gång.
 
Idag på förmiddagen har jag varit på Region Dalarna på studiebesök men för att hinna med allt nu så  gick jag upp 06.45 och började plugga strax efter 7, måste få en hel del gjot idag och imorgon.

På fredag är det försluts-seminarium, men uppsatsen skall mailas in redan på onsdag. Så tills dess måste alla delar vara klara. måste komplettera mitt metod kapitel lite mer och förydligt vissa grejer. Sen är det bara att fortsätta med analysen och sen skriva slutsatserna.

Ska även ha med ett lite mindre formellt kapitel sist i uppsatsen med mina egna reflektioner och skriva lite om att det är så lätt att tro att sin egen vardag är "det normala". Men att vara blond, 177cm lång, utan gifta föräldrar med mera är inte normalt, i alla fall inte utifrån ett kinesiskt perspektiv.

klockan två ska jag även presentera mig för de kinesiska studenterna som är här ifrån Beijing Jiaotong University. De kom i fredags och skall vara här runt 5 veckor. Jag är även i år studentkontakt åt dem, vilket bland annat innebär att de ska kunna ringa/prata mig med sina frågor och funderingar om Sverige m.m.

Så nu ska jag snart kila iväg och möte dem.

Bye bye


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0