Miljötänk á la Elin...


Idag hade min moster som bor i Gangef loppis, eller rättare sagt hela byn som hon bor i hade loppis. Sånt skulle jag också vilja ha har jag kommit fram till. Jag har i alla fall massa saker som jag skulle kunna tänka mig bli av med. Frågan är bara om någon annan kan tänka sig att köpa dem?

Hur som helst så gjorde jag lite söta små fynd, bland annat 12st koppar och fat som var vita med guld detaljer, tror det kommer passa bra till min svarta duk och bryta av mot allt det andra som är svart.

Efter loppisen åkte jag hemåt och svängde in på Tullavippan (för er som inte vet är det typ en loppis också). Här hittade jag en bokstånd med massa böcker om Kina! Sjävklart plockade jag åt mig en hel hög, totalt blev det 6 stycken till det förmånliga priset av 108kr. För mig spelar det ingen roll om böcker är gamla eller nya eftersom man oftast bara läser dem en gång och sen ställer dem i hyllan. Är i alla fall kanon om man kan "återanvända" dem istället för att folk kastar dem.




Ikväll har jag absolut ingen aning om vad vi ska hitta på. Har haft filmkväll två kvällar i rad nu, så kanske dags för något annat... Stoffe ahr varit i Rättvik och tränat, så antar att han är lite seg nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0