Riktigt kulturell...



Igår var jag riktigt kulturell. Jag och Wang shaohua var runt i Dalarna och turistade lite. Vi började med Nusnäs och dalahästtillverkningen, fortsätte till Orsa grönklint där vi åt lunch och sen besökte björnparken. Björnungarna var otroligt söta men blyga, de hade precis fått börja komma ut, men trivdes bäst i dörröppningen så att de snabbt kunde fly in igen.

Vi avslutade i alla fall vår dag med en eftermiddags fika på Dalecarlia hotell. Tur att vädret var så bra igår, regnade ju både i förrgår och idag. Men vi klarade oss ifrån nederbörd, förutom lite hagel som kom när vi var i Orsa, men det blev Wang snarare glad av och fotograferade.

Har massa bilder från igår men sitter i skolan nu så jag får väl kasta upp dem sen.

För övrigt så håller mitt badrum bli klart, rörmokaren har varit där flera dagar och idag hoppas jag på att han blir klar. Min kommod blev skit snygg som tvättställ och handfatet passade perfekt. Nu är det sen bara Kalle som ska mura upp duschväggen (ivssa rör var tvugna att bli dragna inna han kunde göra det) och sen är det bara lite skåp som skall upp på väggarna. Måste nog även ta en bild på badrummet och visa er...


Stoffe har haft massa krångel med hojen, bilar och ja, allt han äger. Men igår kom ett nytt tändsystem till hojen så att han fick igång den och idag blir det nog träning för honom. Han ska ju tävla nästa helg så det är bäst att han ser till att få lite åktid nu.
För övigt så skulle jag besikta hans ena bil idag (528:an), det var jag som bokat tiden på näet och hade lagt upp dagen kanon. Det började med att bilen inte startade så jag fick ropa på pappa att ta startkablar, sen när jag kom till besiktningen ½minut innan jag hade min tid så gick det inte att checka in. Jag frågade någon kille där inne som gick och kollade på deras bokningsdator. Jag hade ju visserligen bokat besiktning till torsdag 07.40, men det var torsdag 9 juli 07.40, men killen var snäll och klämde in mig på en extra tid i eftermiddag när de egentligen bara har öppet för företag. Så nu ska jag dit till 16.20 istället.  Ännu ett blondin-misstag, eller vad säger ni?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0