Gästbloggare


Hej,

Jag tror en presentation av mig är tämligen överflödig, "denna där" (Elin) har nog redan nämnt mig och garanterat spridit fler oförskämda falska faktan om mig.

Hursomhelst så kom "denna där" in idag och frågade mig om jag skulle med på en skogspromenad. Jag hade sovit nere på kökssoffan i natt och kände mig rätt så utvilad, så okej, varför inte!

På med halsband, leta koppel, in i bilen, ut på vägen, åka mitt ut i skogen, ur bilen och nu börjar skogspromenaden... Trodde jag, men ack så fel. På en promenad ska man gå, okej jag gillar inte att gå jätte långt eller jätte fort, men man ska gå. "Denna där" tycker dock att stå med näsan ner i mossan och plocka svamp är samma sak.



Sen så hade "denna där" dessutom valt att åka till en skog som jag tror inte jag varit i tidigare, så jag vågade inte riktigt gå ifrån henne heller, jag tyckte att det var lite konstiga ljud skogen idag. Så jag satt där på mossan och väntade, väntade och väntade. Sen blev jag blöt i rumpan och flyttade mig lite, då suckade "denna där" åt mig för att jag tydligen råkat sätta mig på svamppåsen. Ska det vara hela världen eller?

Alltså, svamp? Okej om det vore godis falukorv, eller hundkex hon plockade (jag vet att det växer sånna, jag hade dock aldrig hittat dem) men svamp?




Sen hittade jag lite roliga ben, då sa "denna där" åt mig att jag skulle låta dem vara, hallå!!! Är man en tjetjensk kamp hund (cairnterrier) så pallar man nog lite ben! Slutligen var i alla fall min päls frizzig eftersom det duggade lite och ICA-kassen blev full, så då tog äntligen vår skogpromenad slut. Nästan gång ska jag se till att hon glömmer påsen hemma och inte kan plocka nå svamp..


"Denna därs" svampfångst...


Förresten, för att bryta viss osann ryktesspridning så vill jag förtydliga och tillägga:
1, Jag är inte tjock, jag har kraftigbenstomme.
2, Jag är inte morgontrött, det är bara det att det händer sällan något spännande före 12 så varför gå upp innan?
3, Jag är inte ett godismonster, jag försöker bara reglera överskottet på falukorv.
4, Jag är inte mörkrädd, det finns faktiskt spöken i Kvistgårdarna.
5, Jag har inte för många leksaker/tuggben, så ni får gärna ge mig fler.
6, Jag är inte kär i kinesen Bossen, han råkar bara vara lite söt.
7, Jag snarkar inte alls som en motorsåg, jag råkar bara vara tät i nosen ibland.
8, Jag gillar inte alls att åka gräsklippare, men "denna där" äe så dålig på att köra att jag måste sitta i knä på henne och hjälpa till.



Tack för mig!
Kontakta min manager om ni vill att jag ska gästblogga i er blogg! /Ida



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0